2012. január 23., hétfő

Lebuktál, Fanni!

Bizonyára másnak is feltűntek az egyre szaporodó hirdetések, amik első ránézésre úgy tűnnek, mintha egy hétköznapi ember sikertörténetét akarnák megismertetni velünk, pusztán jó szándékból.

Eddig is egyértelmű volt számomra, hogy nincs itt szó semmiféle hétköznapi emberről, sem annak a sikeréről, és legkevésbé pedig jó szándékról. Láttam már ilyen hirdetést fogyás témában, fogfehérítésben és most ránctalanításban. A koncepció ezek mögött az, hogy adott egy honlap, ami blog jellegűen van felépítve, és itt olvashatjuk a csodatippeket, amik megváltoztatták az életét egy nőnek, aki akár a szomszédunk, kollégánk, barátnőnk is lehetne. Próbálnak közvetlenül szólni az emberekhez, mint egy valódi blog. A koncepció ugyanakkor több sebből vérzik. Tulajdonképpen már az első előtte-utána képpel bukik az egész, de ha kicsit lejjebb görget az olvasó, akkor már teljesen egyértelművé válhat számára, hogy egy nem éppen tiszta eszközökkel élő marketing akció bújik meg Mariska fedősztorija mögött.

Ezidáig figyelmen kívül hagytam az efféle hirdetéseket, most azonban nem bírtam ki, hogy ne kattintsak rá. A fenti ránctalanító hirdetést látva megakadt a szemem a néven, mivel emlékeztem, hogy a fogfehérítő esetében is Fanniról szólt a történet. Rohadt jó dolga lehet ennek a Fanninak, mondtam magamban. Aztán kattintottam, és ledöbbentem, amikor megláttam ezeket a honlapokat. A felépítésük mindig ugyanolyan, mind egyetlen oldalból állnak, ami tele van linkekkel. A linkek egytől egyig ugyanarra a weboldalra mutatnak, ahol a bizonyos csodaszert lehet megrendelni. A honlapok tele vannak hamis, valótlan információkkal, lopott és manipulált képekkel. Nem akarok a levegőbe dobálózni ilyen súlyos vádakkal, úgyhogy nézzük a konkrétumokat.  

FanniTeethBlog - http://www.fanniteethblog.com/

Első kép a weboldalon "Fanni" fogsora, amit állítása szerint a WhiteSmile fogfehérítő tollnak köszönhet.
A WhiteSmile fogfehérítő toll lopott képeinek egyike

Nem volt nehéz megtalálni az eredeti képet egy amerikai honlapon, ami által az is kiderült, hogy ez az eredmény nem a fent említett terméknek, hanem a ZOOM fogfehérítő eljárásnak tudható be.

Az oldal vége felé Fannink azt is megmutatja, hogy a kedves párja fogsorával milyen csodát művelt ez a WhiteSmile.

Gondolom most már nem meglepő, hogy ez a kép szintén egy amerikai honlapról lett leszedve, és az eredményt szintén egy orvosi fogfehérítő készülékkel érték el.

A "blog" alján kommenteket is találunk, és van egy doboz, amibe mi magunk is beírhatjuk a hozzászólásunkat. Kipróbáltam, természetesen nem jelent meg.
Ha átkattintunk a linkekről a terméket már nem álcázva hirdető honlapra, ott is elég gyanús dolgokat találunk. Természetesen az itt található 4 before-after kép is benne van a Google találatai között. A Kapcsolat menüpont alatt SEMMI magyar elérhetőséget nem ad meg a cég.

Fanni sikertörténete - Hogyan küzdöttem meg a ráncaimmal - http://www.fanniskinsuccess.com/1/

Itt is nagyon mókás képlopások történtek. Nézzük az első két képet a honlapon. Állítólag az első a nulladik napon készült Fanniról, a második pedig mindössze 3 nappal a csodakrém használatának elkezdése után. Szép teljesítmény!
Milyen ironikus, hogy ez a kép egy olyan honlapról származik, ami ugyanerre a sémára épül, csak talán még durvábban. Itt ugyanis nem blognak, hanem hírportálnak van álcázva a weblap. Kattintható az összes menüpont, viszont rájuk kattintva hibaüzenetet kapunk tartalom helyett. Fannit itt egyébként Janetnek hívják, más terméket használt, 15 nap telt el a két kép között, és kicsit fiatalosabb a megjelenése...

A termék linkek valamelyikére kattintva a Hydroface Anti Aging System erősen szájbarágós webshopjára kerülünk. Azt hiszem, az itt található főkép volt a motiváció a kis kutatás megkezdése előtt, mert hát ez nevetséges, valljuk be. Nem kell photoshop mágusnak lenni ahhoz, hogy rögtön lássuk, nem csak az after kép az, ami nem stimmel. Itt ugyanis a "before" kép az "after", tehát egy fiatal nőre tettek ráncokat.

És ez nem az egyetlen ilyen példa a weboldalon. Az alábbi kép jobb oldali szeme nagyon ismerős volt nekem, esküdni mertem volna, hogy már láttam valahol teljes arcos verzióban.
A Hydroface anti aging system lopott és kamu képeinek egyike

Egy fordítottan működő képkeresőnek hála meg is lett az eredeti, ami egyébként egy botoxról szóló cikkhez volt mellékelve. Ez elég jól bizonyítja, hogy itt is az előtte kép valójában az utána kép, a csodaszer neve pedig Photoshop. 

Az már szinte mellékes, hogy nem csak kivágták a szemet egy másik képből, majd megöregítették, de az előtte-utána montázst is szimplán csak lelopták egy ugyanilyen kamu oldalról. KATT!

A Hydroface honlapján nagy mellszélességgel büszkélkednek a médiamegjelenéseikről olyan magazinokban, mint a The Time, New York Times vagy a BBC News. Kit lep meg, hogy a hírportálok keresőjében nem szerepel találat sem a Hydroface-re, sem az argireline összetevőre, amit állítólag az egekig dicsérnek az írásokban?
A kapcsolat menüpontban természetesen itt sem találunk magyar elérhetőséget.

Ennél több bizonyítékra kétlem, hogy szükség lenne ahhoz, hogy tudatosuljon a fogyasztóban, hogy itt bizony baromira hülyének van nézve. Persze biztos lesznek olyanok, akik a szebb külső és ezáltal egy jobb élet reményében gondolkodás nélkül a vásárlás gombra kattintanak...

16 megjegyzés:

morphine írta...

fogorvosin vagyok, es NINCSENEK csodaszerek amelyek ilyen merteku fogfeheritest vegeznenek.
Igen, van lampas kezeles, de valoszinuleg meg az sem varazsol hofeher fogakat..1-2-3 arnyalati kulonbseget tudnak altalaban garantalni, de akkor sem csodaszerekkel,hanem orvosi kezelesekkel:)

Ezekkel az oldalakkal meg vigyazni, szerintem tele vannak virusokkal.

U.I.:bocs az ekezetlensegert:))

Lora írta...

tetszett a cikk. :)

Névtelen írta...

Szerintem ez annyira pitiáner trükk, hogy szivatják a magyar népet ezzel a sok baromsággal, mert, hogy mi mindenre kaphatóak vagyunk! A másik ilyen még a TV-s teleshopok! Hogy 20-szor leadják egymás után ugyanazt! Ma például egy közönséges polccal csinálták ezt! Hogy az milyen más, könnyen összeszerelhető! ÁÁÁ és ammikor bemondja, hogy ha most tárcsáz akkor 2-őt kap egy áráért!
Amúgy a bejegyzés szerintem nagyon jó! Tetszik ahogy rávilágítottál! Mondjuk az a szem nagyon durva mert szerintem kicsit sem hasonlít! Mármint az ahogy áll, stb..

Lora írta...

és persze sajnálom azt a rengeteg naiv embert, akik hisznek ezeknek az oldalaknak, én alapból rá sem kattintok, ha mégis, akkor első blikkre ordít az egészről az átverés.

mia írta...

jó kis cikk :) remélem, hogy az ilyen reklámcégek valamikor már letesznek arról, hogy ennyire amatőr dolgokkal próbáljanak becsapni minket.

Vickey írta...

Az a baj, hogy amíg vannak olyanok, hogy beveszik ezt, addig mindig lesznek olyan csalók, akik próbálkoznak... lásd telejósda...

diamond írta...

Na végre egy nyilvános lebuktatás! Örülök, hogy vannak akik időt és energiát fordítanak az ilyen csalók leleplezésére. Remélem sok ember elolvassa és óvatosabban fog ilyen oldalakat megközelíteni. Az én életemben is volt egy fannika nevű csaló, akit sikerült is lebuktatnom, hasonló kutatások árán. (Talán egy a kettő? :) )

Unknown írta...

Nagy kár, hogy ezt nem büntetik...

Fanni írta...

Mikor megláttam a címet felmerült bennem, hogy honnan ismersz és mégis hogy buktam le, aztán tovább olvastam. :D Najó, csak vicceltem, de érdekes volt látni a nevem. :D

Amúgy én a fogyizós-ingyen filmek-otthoni munka Emesét ismerem. Az is megér egy misét.

Anna írta...

Én white smile-t majdnem megrendeltem, mert bevettem először h az tényleg egy Fanni nevű lány magánvéleménye. Aztán beírtam a google-ba a nevét és kiadott egy fórumtopicot , ami erről szólt és akik odaírtak, azok mind azt mondták, h nem használt nekik a csodaszer semmit sem. Sőt páran voltak olyanok is, akik csak egy üres stiftet kaptak és anyag nem volt benne, persze reklamálni nem tudtak , mert nem volt hova. Uh tényleg mindenki vigyázzon az ilyen lehúzásokkal, nagyon figyelni kell, mert már mindenhol ez van. Nekem valahogy a szempillaspirál reklámok is ebbe a kategóriába tartoznak, mert végülis ugyanez van, h hamis képpel akarnak meggyőzni minket.

Sári írta...

Nem értem néhány embernek hogy engedi a lelkiismerete, hogy átverje az embereket :S Meg tudod adni annak a képkereső programnak a nevét? Kerestem de nem találom :)

suzie írta...

Googlenek van ilyen szolgáltatása, ha beírod, hogy reverse image search, kidobja elsőnek

Hógyöngyvirág írta...

Én a Photoshop-hoz értek egy keveset,
Egy ilyen ránctalanítós előtte-utána (after-before)képet kb. 5 perc alatt csinálok. A fogfehérítőset 1/2 perc alatt.

Peekaboo írta...

Nagyon tetszik a lebuktatás!!
Tömör, alapos,meggyőző!
Köszönöm azok nevében akik utána néznek a gyanús reklámnak pont a "buktatót" keresve.

Peekaboo

Solera írta...

Míg lószar van, veréb is van - ahogy szokta mondani édesapám.
Csodákra pedig szükség van. Nem a fogaknak, nem a bőrnek, hanem a léleknek. És akinek nem jön belülről, aki képtelen tenni érte, az vesz magának sok pénzért.
Ne sajnáljátok őket, addig is jól érzik magukat, amíg várják a csodát.

BOI írta...

Én csak azt nem értem, hogy hogyan képesek ilyen primitív hazugságokat közölni! Tessék megnézni például Szabó Mártát (48). Egyértelmű, hogy fotoshoppal készült a kép (vagy a jobboldali vagy a baloldali), hiszen jól látszik, hogy 100%-ban ugyanolyan a haja, még az árnyékok is rajta (legalább nőtt volna pár centit a haja!) Érdekesség, hogy a reklámot valami speciális szövegszerkesztővel készítették, mert semmit sem enged kimásolni magából!
Steve