2014. január 31., péntek

Zara goes Prada (and McQueen, and...)

Ez a post már egy hete várt a befejezésre és most, mikor kirobbant a másolási botrány mindenféle magyar tervezők és celeblányok között, aktuálisabb, mint valaha. 

A minap a Zarában az egyik pult mellett hirtelen megláttam a földön a csodás Prada táskát, amit annyit nézegettem mostanában a neten, rögtön körül is néztem, ki tette így le, miközben ruhákat nézeget. Majd közelebb lépve láttam, hogy ezen bizony Zara címke van, a Prada háromszög hiányzik, az ára pedig 18 ezer forint. Mivel baromira ráértem Ez felkeltette annyira az érdeklődésem, hogy megnézzem az új kollekció táskái közül mi hasonlít még a mostanában felkapott dizájner táskák egyikére.

Prada Saffiano Double Zip vs.  Zara Citybag With Zips

(A Pradahoz is jár vállpánt medium méretig)

A többi hasonlóságért katt a továbbra!




Prada Saffiano Promenade vs. Zara Saffiano Mini-City bag

Be kell vallanom, a Zara verziója ez esetben jobban tetszik, mint a Prada Promenade (de ehelyett akár a Louis Vuitton Alma is állhatna itt), feldobja a két átlós varrás az egyébként egyszerű fazont és színt.






Azért a H&M-et sem kell félteni, itt az Alexander McQueen Heroine táskájára hajazó darabot pillantottam meg, ezután néztem meg a honlapon a többit is.

Alexander McQueen Heroine vs. H&M táska

Ezt a képet pedig én lőttem róla, jobban látszik az egyező forma:



Givenchy Lucrezia vs. H&M táska

Givenchy Antigona vs. H&M táska


Minden bizonnyal lehetne még találni néhányat, de az én türelmem is elfogy néha. :)

Mit gondoltok erről a jelenségről, pozitív vagy inkább negatív érzéseket vált ki belőletek? Engem nem zavar, nem vált ki belőlem heves indulatokat, mint amiket a ruhamásolások kapcsán lehetett olvasni a napokban. Sőt talán inkább találom pozitívnak a dolgot, mert még mindig jobb ezekben az üzletekben vásárolni hasonló formatervezésű darabot, mint máshol egy hamisítványt. Ha én lennék a tervező, akkor persze biztos más lenne a hozzáállásom, és ahogy olvastam, őket valóban halálra idegesíti főleg a Zara stratégiája. Bár minden bizonnyal vásárlókat emiatt nem veszít sem az eredeti tervek tulajdonosa, sem a másoló, annyira különböző árkategóriákról beszélünk.


5 megjegyzés:

Réka írta...

Amiket te itt összeállítottál, azok világmárkák, melyek luxusmárkákat koppintottak le.
Ez nem is igazi koppintás, egyfelől, mert hasonló nagyon a termék, de nem ugyanaz a szabása, másfelől a luxus világmárkák diktálják a divatot és ők alakítják ki a trendeket. Ez az egyik fő funkciójuk. Ezeket a trendeket követve készítenek hasonló de kicsit más darabokat az olcsóbb márkák, amik megfizethetőek a hétköznapi embereknek is. EZ NEM KOPPINTÁS
Amit Sugarbirdék csináltak, az inkább ahhoz hasonlítható, mikor a tengerparti nyaralóhelyeken árulják az LV táska utánzatokat LV logóval.
Ha változtatnak a szabáson, vagy nincs rajta a logó, akkor nem koppintás. A mi celeblányaink nem változtattak rajta és saját tervükként adták el.
Egyetemen tanulok hasonlót, tervező vagyok és tanáraim közt is híres tervezők. Szóval átérzem a helyzetet.

suzie írta...

Nem is állt szándékomban a kettőt egy lapra emelni, mindössze felhívtam a figyelmet a high street üzletekben kapható darabok MEGLEPŐ hasonlóságára a luxusmárkák IT bag-jei alapján:) Persze ez nem újkeletű dolog, de néha már tényleg olyan durva a hasonlóság, hogy nem bírok mellette szó nélkül elmenni:)

Sőt a ruhás témában egyáltalán nem is akartam állást foglalni, mert mint kiderült, mindkét félnek vaj van a füle mögött.

Fanni írta...

Az utolsó táskával szemeztem egy ideje a h&m-ben, de ma a deichmannban találtam jobbat, 5000 Ft-ra leértékelve.
A másolás-koppintás-hasonlóság dolog meg csak akkor zavar, ha a tipikus piaci LV szintet üti meg.

anna689 írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
anna689 írta...

Én Rékával értek egyet. A luxusmárka és a fast fashion boltok célközönsége nem azonos. Aki megveheti a több száz ezres táskákat, az megveheti a Zara példányt, de valószínűleg nem fogja, de legalábbis nem a többszörösébe kerülő helyettesítéseként. Viszont egy iparban vannak, az egyáltalán nem titkolt, hogy a luxusmárkák találják ki a trendeket, "ők diktálják a divatot", és a fast fashion boltokban azok (nem feltétlen) lebutított változatai kaphatók, de ezáltal szegényebb és gazdagabb lányokat is erősen buzdítanak a pénzköltésre.:)
A Sugarbird lányok ténykedése eddig is kissé bicskanyitogató volt számomra, amikor csak külföldi tervezők darabjait másolták le egy az egyben, "inspirációnak" nevezve. Magyarokat azért pofátlan koppintani, mert az igazi tervezők nyilván így sem sok ruhát adnak el magyaroknak, eleve egy szűk piacra készülnek a ruhák. Itt nincs meg a vásárlóközönség "szint"különbsége, ami kizárná, hogy egymás piacát rontják, mégis ha harmadannyiba kerül, akkor "jobban megéri" egyes vásárlóknak. Szerintem egyértelmű, hogy ebben az esetben az eredeti, komoly tervezői munkából élők érdekeit kell védeni.