2011. január 11., kedd

A kényes téma - Szőrtelenítés 1.

Már többen is kértétek, hogy írjak erről a témáról. Néha kicsit sajnálom, hogy ma már alapvető elvárás (nem csak) a nőktől, hogy szőrtelenítsenek, mennyivel könnyebb lehetett régen, mikor a szőrtelenség volt a ciki! A szőrteleníteni kényszerülők vágyók ma már rengeteg módszer közül választhatnak, kérdés, hogy mi fér bele az idejükbe, fájdalomküszöbükbe és pénztárcájukba. A bejegyzésben igyekszem felsorakoztatni a különböző módszereket, és azt is megosztom veletek, hogy én mire esküszöm.
Legalább két bejegyzés születik majd erről a témáról, mert nem akartam egy kilométer hosszú postot rátok zúdítani. Ebben az elsőben a mindenki által ismert és talán kipróbált módszerekről írok.

A teljes bejegyzés olvasásához katt a továbbra!




1. Borotva
Bátorkodom azt mondani, hogy ez a legkényelmesebb, leggyorsabb, legkézenfekvőbb megoldás. Ja, és fájdalommentes - kivéve, ha megvágod magad, valamint ha régi a borotvád, és elkopott az éle, ugyanis ilyenkor ahelyett, hogy simán levágná a szőrt, jól megtépi. És már ki is mondtam, hogy hogyan dolgozik a borotva: levágja a szőrszálak bőr feletti, látható részét. Létezik belőle párszor használatos, eldobható, valamint komolyabb szerkezetek is. Vannak kevesebb és több pengéjűek, szerintem 2-3 pengéjű ideális, igazából a 2 teljesen jó, nem kell vele többször átmenni a területen, mint a hármassal, ugyanannyi idő alatt kopik el, viszont olcsóbb.
Előny. Gyors, nem okoz fájdalmat, valamint viszonylag olcsó is, attól függően, hogy milyen fajtát választasz. Persze ne felejtsük el, hogy az árnál nem csak magát a borotvát, hanem a hozzá használandó borotvahabot vagy -zselét is meg kell vásárolnunk. (Igaz kapható olyan borotva, amihez elméletileg nem kell. Próbáltam, nem tetszett.)
Hátrány. Mivel csak a bőr feletti részét távolítja el a szőrnek, ezért nagyon hamar újra ki fogják dugni a szőrszálak a fejüket a bőr alól. A "nagyon hamar" szerencsésebbeknek és kezdő szőrtelenítőknek lehet néhány nap, gyakori borotvahasználóknak viszont akár már fél nap után elmúlhat a tükörsima érzés. Ami még rossz benne, hogy megerősíti a szőrt (tapasztalat). És ez szerintem nem azért rossz elsősorban, mert esetleg jobban látható, vastagabb lesz (mivel nyilvánvalóan folytatni fogod a szőrtelenítést, szóval nem sokan fogják látni), hanem azért, mert sokkal fájdalmasabb lesz más, a szőrszálakat gyökerestül kiszedő szőrtelenítési módszerre váltani. A legrosszabb benne talán az, amikor nő vissza a szőr, és szúrsz. Ez saját magad számára is kellemetlen, például mikor összeérnek a szúrós kis virgácsaid a paplan alatt.
Kinek ajánlom? Hát.. hosszú távon, rendszeresen leginkább senkinek. Főleg nem fiatal, kezdő szőrtelenítőknek, akik valamiért mégis általában ezzel indítják szőrtelenítési pályafutásukat. Pedig nagyon nehéz borotva után váltani másra, mind a kényelmi tényezők miatt, mind az előbb említett erősebb fájdalom miatt. Persze alkalmakkor semmi rossz nincs benne, ha borotvához nyúlunk, hiszen bármikor közbejöhet egy strand vagy egy randi, ami előtt már nem tudunk bejelentkezni a kozmetikushoz, és nincs 2 óránk epillálni.

2. Szőrtelenítő krémek, habok
Gyakorlatilag nem sokban különböznek a borotvától. Ugyanúgy a szőrszálak bőr feletti, látható részét távolítják csak el. Viszont nem levágják, hanem lemarják. Igen, lemarják. Elég rosszul hangzik, nem? Nem szeretném elképzelni sem, hogy milyen anyagokat tartalmaz, amik efféle hatást fejtenek ki. Már nagyon régen használtam ilyesmit, de emlékeim szerint kellemetlen, enyhén csípő-maró érzést keltett a bőrön is, bár utólag nem lehetett rajta látni pírt vagy sérülést. Én Veet terméket használtam, azt, ami flakonban kapható, és a kupakjában szivacs található - erről azt tudom mondani, hogy a hatása nem volt 100%-os, nem mindig távolította el az összes szőrszálat, hiába vártam ki a flakonra írt időt. Az idő letelte után a termékhez kapott eszközzel (általában szivacs vagy spatula féle), a használati utasítás szerint el kell távolítani a bőrről a ráfújt/rákent trutyit (jó esetben a szőr is jön vele).
Előny. Hát ezen komolyan gondolkodni kell. Talán az, hogy nem olyan szúrósan nő tőle vissza a szőr, mint a borotvától.
Hátrány. Akárcsak a borotvánál, itt is hamar visszanő a szőr, hiszen csak a bőr feletti rész kerül eltávolításra. Hogy megerősödik-e, arról nem merek nyilatkozni, mert nem használtam túl sok ideig. Én elég nagy hátránynak mondanám az erős kémiai anyagokat, amik gyakorlatilag szétmarják a szőrszálakat (és közben igencsak érintkeznek a bőröddel is).
Kinek ajánlom? Senkinek, senkinek és senkinek! Ha már egyszerű szőrtelenítési módszert akartok, akkor még mindig inkább a borotvát ajánlanám, az legalább megkíméli a bőrötöket egy hatalmas vegyi koktéltól. A vegyi anyagokból kiindulva pláne nem ajánlanám az érzékenyebb bőrűeknek.
Árban közel hasonló, mint a borotva, a Veet termékei 1000 Ft körül mozognak, gondolom néhány száz forinttal olcsóbban már kaphatók kisebb márkák termékei is. 

3. Epilátor 
Személyes kedvenc, már ha lehet ilyet mondani e téma kapcsán. Én ezzel kezdtem a szőrtelenítést, anyukám is ezt használta, ezt tartottam "normálisnak". Igazából egy testrész kivételével rendszeresen mindenhol epilátort használok. Azokat az epilátor reklámokat egyáltalán nem értem, amik 3-4 héten át tartó simaságról beszélnek. Esetleg ha előtte egy fél évig sehogy sem szőrtelenítesz, és így az összes szőrszálad teljesen ki tud nőni - mert mint tudjuk, nem egyszerre nőnek. Nálam sajnos simán lehet 2-3-4 naponta ismételni az epilálást, és még akkor sem lesz tükörsima eredmény, mint borotvánál. Ráadásul nagyon hosszú folyamat.. 2 teljes lábat kb 1,5 óra megcsinálni (pihentetni is kell közben kicsit a gépet). De mégis úgy gondolom, megéri vele vesződni, mert nem szúrok tőle, mint egy drótkefe. 
Előny. Például az ára. Hiába kerül több ezer forintba, itt egy egyszeri kiadásról beszélünk, ami után évekig nem kell erre költened (hacsak el nem romlik). Nincs az a szúró érzés, mikor nő vissza a szőr. Elvileg a sima hatás hosszabb ideig tart, bár ahogy írtam, nálam nem sokkal hosszabb, mint a borotvával.
Hátrány. Egyértelműen az időigény. Vannak testrészek, ahol (nekem legalábbis) nem kerül több időbe, mintha borotvát ragadnék, ilyen például a hónalj (más szerint is borzasztó ezt a szót így leírva látni?:D). Nagyobb felületen viszont, mint amilyen a láb, már komoly programnak számít végigmenni vele. Hátránya még a fájdalom is, ami tulajdonképpen csak a használat elején jelentős, utána teljesen hozzá lehet szokni.
Kinek ajánlom? Mindenkinek, akinek van rá ideje. A fájdalom ne legyen kifogás, csak az első pár használatnál érezni, és megéri ezek alatt erősnek lenni.

4. Gyanta
Nem tudom, ki hogy van vele, de én követhetetlennek tartom a rengeteg gyanta fajtát, ami már a piacon van. Mikor először vettem gyantát, akkor egy mikróban felmelegíthetőt választottam. Az eredmény jó volt, viszont maga a használat elég körülményes, minden tiszta ragacs lett tőle rajtam és körülöttem. Próbáltam és még mindig használok néha kész gyantacsíkokat. Ezeknél össze van ragasztva két lapocska, amik be vannak kenve gyantával. Szét kell őket választani, rásimítani a kívánt felületre, majd egy határozott mozdulattal lehúzni róla. Ha nem akarunk otthon bíbelődni ilyesmivel, esetleg nem merjük magunknak olyan határozott mozdulattal letépni, ahogy kellene, akkor fordulhatunk vele kozmetikushoz is. Ezt az utat is megjártam, és nem vált be, ami gondolom a kozmetikus számlájára róható fel. Szerintem ugyanis nem a megfelelő irányban vitte fel a gyantát, így nem tövestül tépte ki a szőrszálakat, és nagyon hamar visszanőttek.
Előny. Szuper gyors, főleg, ha kozmetikus csinálja. Megfelelő használat esetén tövestül távolítja el a szőrszálakat, így tartósabb az eredmény, és nem szúrósan nőnek vissza. Sokat hallom megszállott gyantapártiaktól, hogy ritkul is tőle a szőr, erről személyes tapasztalatom nincsen, mivel elsősorban nem ezt használom.
Hátrány. Nem megfelelő használat esetén megsérülhet a bőrünk. A folyamatos kozmetikushoz járás hosszútávon drága lehet.
Kinek ajánlom? Kezdő szőrtelenítők sokkal jobban járnak, ha elmennek gyantáztatni egy kozmetikushoz, mintha borotvát ragadnának és rögtön a rabjává válnának. Ezenkívül mindenkinek, aki nem akar órákat szánni ilyen tevékenységre, viszont nem szeretne már 2 nap után tüskéket. Az otthoni gyantázást csak a bátraknak ajánlom, és azoknak, akik tudják, hogyan kell lehúzni - mert ez egyáltalán nem mindegy!


Folytatás következik! Addig is szívesen olvasnék a nektek bevált módszerekről. :)

40 megjegyzés:

suzie írta...

Hát ez így is nagyon hosszú lett, de remélem, nem untat majd titeket. :)

Lily írta...

Elvileg biológiai magyarázata nincs annak, hogy miért vastagodna meg a szőr a borotválástól.

Olyan sokszor hallottam, olvastam arról, hogy állítólag mégis megerősödik, hogy csináltam rá egy kísérletet :)
A karomon nem borotváltam le soha a szőrt, így ez lett a célpont. Kb egy éve borotváltam le először egy olyan 4x8 cm-es részt, aztán újra- és újra. Nemrég megvártam, amíg ugyanolyan hosszú lesz, mint a környezete. Eredmény:
- színe: ugyanolyan világos
- hossza: ugyanolyan hosszú
- vastagsága: ugyanolyan, mint a környezete (nem is szúr)

Szóval elméletileg, illetve nálam gyakorlatilag sem igaz, hogy megvastagszik.

Van még ilyen őrült, aki csinált még rá kísérletet? :) Kíváncsi lennék, hogy kinek mi jött ki.

Ui.: persze, hogy kivételek vannak. Kivételek nélkül a biológia nem biológia.

suzie írta...

Nekem pl a combom belső részén szőkék, alig észrevehetőek voltak, és mikor gyakran borotváltam, akkor bizony sötét lett a színük, feltűnőek lettek. A megvastagodást pedig szerintem az igazolja, hogy jobban fáj utána például az epillálás.

suzie írta...

Persze nem vagyok szőrszakértő, ezek a saját tapasztalatok :D

miriMAC írta...

a borotva szerintem is megerősíti a szőrszálakat, magamon ez volt a tapasztalat. Én is az epilátorra esküszöm, viszont barbár módon én szőrtelenítőkrémet használok a legkényesebb helyre... Állok elébe a kritikának, de kozmetikushoz nem szeretnék menni, a gyantát meg nem merem használni...
Suzie, megkérdezhetem milyen epilátort használsz?

suzie írta...

Azt hiszem ilyet csak más színben:
http://brain.pan.e-merchant.com/4/4/04774144/l_04774144.jpg

Semmi extra igazából, de szerintem nem is kell annak lennie. :)

miriMAC írta...

köszi:)

Bogca írta...

Én szőrtelenítő krémet használtam tizenévesen, de én gyűlöltem, főleg azért mert sok benőtt szőrszálam volt, ebből adódóan néhány helyen sebes is volt a lábam, amivel hát hadd ne írjam le mit csinált a krém és milyen érzés és látvány volt utána.
Soha többet nem kennék ilyet magamra :/

Lillus írta...

Én azok közé tartozom, akik elsősorban az epilátorra vagy a gyantára esküsznek.
Az epilátorról nekem is ugyanaz a véleményem mint neked. Szép eredmény, viszont 2-3 naponta meg kell ismételni. Viszont az utóbbi időben ráálltam a gyantázásra, mert egyszerűen nincs 2-3 naponta epilálni :$ hülye vizsgaidőszak :(

Candy írta...

első kommentem :):):) igazából a sminkelés nem az én témám:$:)

két dolog nagyon meglepett.
az egyik, amit Te írtál, Suzie, hogy neked ilyen sok időt vesz igénybe egy epilálás. :o én a lábamat(néha az intimebb helyemet is :S:() epilálom, és nekem elég gyors folyamat, és baromi hatásos, olyan hetente kell max epilálnom, de lehet, csak szerencsés vagyok.. meg észrevettem, hogy az epilátortól nagyon kiritkult a lábamon a szőr (bár sosem volt túl sok), és már alig nőnek ki:) de lehet, az epilátorom az oka a szuper eredménynek, én azért belefektettem egy nagyobb összeget ebbe :S még masszíroz is meg extragyors meg jegel is ha kell blabla:P de én úgy voltam vele, hogy nekem nem elég egy sima epilátor.. főleg, mivel intim helyeken brutálmódon fáj. igyekeztem minimálisra csökkenteni a fájdalmat:P

a másik, ami meglepett, amit Miri Te írtál. intim rész szőrtelenítő krémmel.. még sosem hallottam senkitől:) elég merészül hangzik:) hatásos?

suzie írta...

Candy, nagyon irigyellek! Nekem tényleg sok idő, bár lehet, hogy részben azért, mert igyekszem odafigyelni, hogy minden szőrszálat eltüntessen, és rendesen tövestül. Bár ha csak kapkodok vele, akkor sem lesz annyival sokkal gyorsabb, ráadásul rosszabb is az eredmény :(

azeszti írta...

krémmel én is csak a szőrtelenítős időszakom elején próbálkoztam, de nekem sosem végzett tökéletes munkát, általában borotvával ki kellett javítgatnia, ami kimaradt. most épp felváltva borotválok és epilálok, ami a lábamat illeti, de sajnos én nem viselem túl jól a fájdalmat, úgyhogy elképzelni sem tudom, hogy hónaljban, vagy bikininél is így nyomjam, szóvalp ott egyelőre marad a napi szintű borotva :(
amúgy a hónalj tényleg vicces szó :)

Blushbaby86 írta...

nagyon jó poszt! :)

nekem is olyan epilátorom van, mint amit belinkeltél, szerintem nagyon jó, főleg a kis fehér fényű lámpa, ami minden kis szőke szőrszálat megvilágít, és így egy sem maradhat ki.
egyébként szerintem nem mindegy milyen az epilátor, nekem ez előtt egy még "alapapp" philips volt, na az sokkal jobban tépte a szőrt, jobban fájt, többször is betépte/eltépte a szőrt a tövénél.

szerintem fontos még megemlíteni, hogy nem mindegy hogyan tartjuk az epilátort. mármint milyen pozícióban "nyomjuk rá" a bőrre. mikor először elkezdtem használni hajlamos voltam nem merőlegesen rátenni, hanem kicsit döntve, és hát így sokkal nagyobb az esélyes, hogy nem tépi ki rendesen a szálakat, hanem csak elszakítja őket. :(

egyébként meg én sem értem, hogy ki találta ki azt hogy "1 hónapig tükörsima lábak". XD röhejes! XD

Blushbaby86 írta...

* "alapabb" bocsi. :)

suzie írta...

Akkor viszont mégsem ilyenem van, mert az enyémen nincs lámpa. Az enyém egy teljesen egyszerű kis epillátor, masszírozófej járt hozzá csak, de azt sem szoktam használni.. :)

miriMAC írta...

hááát hatásosabb, mint a borotva, meg nem szúr annyira a visszanövésnél... 'egy darabig' én is elmegyek az epilátorral, de utána már nagyon fáj...

Rita írta...

Mi is családilag epilátorosak vagyunk. De néha pár hetenként csinálok "gyógyborotválást" (ez nálam azt jelenti, hogy pár napig borotválom és úgy képzelem, hogy akkor kicsit összenő a szőr és tovább sima lesz ha újból gépezek :D)
Amúgy már nagyon unom és én is olyan sötét bőrű-hajú típus vagyok akinek nem nagyon ritkul viszont rögtön látszik :/

Nagyon jó, hogy ilyen témákról is írsz, tetszik. És a hónalj tényleg vicces, nem beszélve a hón-ról :)

Suzanne írta...

Nem a borotva miatt erősödik a szőr, idővel mindenkinek erősebb lesz. Így mikor azt mondják hogy hosszútávon erősödik, egyszerűen csak arról van szó hogy az évek folyamán változik a szervezeted, és erősödik a szőr. A gyantázás-epilálás mivel tövestül tépi ki a szőrt ezért annál ez a folyamat nem megfigyelhető. (pl. ha a hajadat tépkednéd ki gyengébb lenne, de az aki mondjuk kopaszra borotválja..attól még ugyanúgy lesz haja ha nem borotválja le. )

elter.luca írta...

Akik azt mondják h nem erősödik a borotvától a szőr menjen el 2 borotválás után teljes fazongyantára.. Na ott aztán érződik a különbség.
Jártam gyantáztatni lelkesen 2 évig, aztán úgy alakult hogy kihagytam 2 alkalmat, addig borotváltam, kozmetikus is egyből észrevette és nagyon nagyon fájt.

Én is használtam már mindent: hab/krém csípett és semmit nem vitt le, borotva szúrt és begyulladt, epilálótól pedig szintén begyulladtak a tüszők, tiszta pötty volt a lábam.
Patronos gyantától meg a fazon lett csúnya.

Ami nekem nagyon bevált: láb/kar/hónalj patronos gyanta
bikini/fazon: cukorpaszta!!!

elter.luca írta...

de az is szigorúan csak kozmetikusnál! :D

unepoupee írta...

tényleg kikopik a gyantától, mondjuk én kezdettől fogva azt használok. egy ideje tértem át a hónaljamon az epillátorra.

Tami ♥ írta...

Én is epilálni, vagy gyantázni szoktam. Megnyugtató olvasni, hogy nem csak nekem tart órákig a folyamat. Nekem is egy teljes láb epilálás 1,5-2 óra is lehet, és még úgy sem lesz teljesen sima :S

sunbeam írta...

Én írtó szerencsés vagyok, ugyanis nagyon vékony és nagyon világos a kis bundám :D. Éppen ezért, ha lusta vagyok ,akkor borotválok, de egyébként mindig epilálok, mert szerintem is az a legjobb! :)

Meli írta...

Szerintem egy dolog egyértelműen közrejátszik, hogy milyen gyakran szőrtelenítünk és, hogy mennyi ideig tart: hogy milyen "típusúak" vagyunk (hozzáteszem sminkelésben gyűlölöm a kategóriákat, ősz-tél stb. de itt úgy vettem észre működik): világos haj általában vékony szálú, világosabb szőrrel párosul, sötétebb haj sötétebb, vastag szálúval. Nem mondom, hogy ez a szentírás, és hogy nincs kivétel, hogy csak ez a 2 van, de lesarkítva kb. ez a tapasztalat.
Én is tipikusan barna szemű, barna hajú lány vagyok, így szinte fekete szőrrel áldott meg a jóég :D, nyilván kénytelen vagyok egy héten egyszer nekiesni az epilátorral, gyakrabban nem, ahhoz lusta vagyok. Hónaljamat pl. borotválom, ott képtelen lennék nekiesni epilátorral :)
(Suzie, légyszi ne utálj ezért :D, de az epilátort egy L-el írják. :) Magyar szakon végeztem, "szakmai ártalom" :D...)

suzie írta...

Dehogy utállak, sőt köszi, hogy szóltál, ki is javítom! Igazából bizonytalan voltam benne, rá is gugliztam, de mindkét verzióval találtam rá rengeteg oldalt, úgyhogy nem tudtam dönteni :D

Fanni írta...

Nálam epilátorral olyan gondok merültek fel, h benőtt szőrszál...ami szépen begyulladt, szóval egy ideje mellőzöm, és marad a borotva...krémet sosem használtam, csak anyum szokott, de még a szagától is rosszul vagyok, mert az egész fürdőszoba szőrtelenítő szagú lesz.
Van vkinek valami jó ötlete a benőtt szőrök ellen? Radírozáson kívül.

anita írta...

Én gyantából a cukorgyantát próbáltam, ez nem ragad. Legalábbis az a jó benne, hogy sima vízzel lemosható. (más gyanta használata utána a zokni/harisnya ráragadt a lábamra :D )
Én úgy szoktam ezt a szőrtelenítési mizériát lerendezni, hogy lábon epilálás (majd borotvával fürdés közben átszaladok rajta, hogy amiket nem vettem észre szálakat leszedje), hónaljnál borotva minden nap kezdetén, khm..ott meg régen gyantáztam, most borotva.

m. írta...

lehet hogy már írták előttem,bocsi akkor érte,de sietnem kellett és csak a cikket tudtam végigolvasni a kommenteket nem:(
a szőr természeténél fogva, ahogy öregedünk sötétülhet,erősödhet,új helyeken jelenhet meg.
sokan a borotvára fogják...mert ugye mi az első szőrtelenítő próbálkozás 13-14 éveskortól.
mivel senki se fogja megvárnimíg teljesen "beérjen" ezért tűnik így hogy a borotva okozza ezt.nekem is van ilyen,olyan helyen ahol régen csak szőkés volt most már nem az, de akkor is így lenne ha nem szedném le, mert idővel azzá válik

mrslaw írta...

Kedves Suzie!
Először is, meg kell hogy mondjam, nagyon örülök a bejegyzésednek, régóta vártam rá! Továbbá szeretnék gratulálni a bloghoz és a youtube-csatornádhoz is. Mindig izgatottan nézek elébe az új videóknak/postoknak, és sosem kell csalódnom! Le a kalappal! Csak így tovább!
Személy szerint én is epilátort használok. Kezdetben én is borotváltam, de mivel erősödött tőle a szőröm, átálltam a gyantázásra. A gyanta miatt viszont olyan szinten érdes lett a bőröm, mint egy dörzspapír... Emiatt gyorsan vettem egy epilátort, amivel meg vagyok elégedve. Igen, nálam is hosszú folyamat, mert valamelyest vékonyodtak tőle a szőrszálaim, amiket nehezen állít fel a gép és így nem mindig sikerül őket kitépnie. A combommal szoktam legtöbbet szenvedni, mert ott amolyan "pehelyszőröm" van, amit gyorsan le szoktam borotválni. Bár terveztem, hogy veszek rá hideg gyantacsíkot, de nem merem bevállalni azt, hogy egyedül gyantázzak. A hónaljamat kizárólag borotvával bírom csak szőrteleníteni, félek odanyúlni az epilátorral.. Bár elvileg az epilátorom csak lábra használható (Philips Satinelle Plus HP6402 Epilátor), szerintetek ki lehet próbálni hónaljon is? Intim területen szintén csak borotvával próbálkoztam eddig, mert nagyon-nagyon félek a gyantától. Bár ezen a területen sokkal rosszabbul érint a borotva hatása, mert a növekvő szőrszálak rendkívül zavaróak. Próbálom rávenni magam, hogy menjek el kozmetikushoz teljes gyantát kérni, de félek.. szerintetek merjem?Vagy ennyi borotválás után nem túl tanácsos?

Névtelen írta...

Én is örülök ennek a bejegyzésnek! :)
Egyszer voltam gyantáztatni, de egyrészt drága is, ráadásul nem tartott túl sokáig a hatás, nem szedett le mindent és az egész lábam tele lett piros, gyulladt pöttyökkel.
A krémeket utálom, egyszerűen nekem SEMMIT nem szednek le. Az epilátort szeretem én is a legjobban, mondjuk én mindig megvártam vele, hogy viszonylag jól kinőjön a szőr és csak akkor. De ez érdekes, hogy te ilyen gyakran használod...lehet rászoktatom magamat, mert ez a napi borotválás mindenhol nem túl jó. Sötét haj, szem, bőr = erős, fekete szőrszálak, amik persze nagyon hamar látszódnak. -.-

A. írta...

Csak borotva. Minden mástól allergiás leszek és hosszabb távú megoldást sem nyújtanak,mivel a hajam,körmöm meg mindenféle szőrzetem ultragyorsan nő. 2-3 naponta leborotválom és ennyi.És nem,nem vastagodott meg tőle...

Meli írta...

Örülök neki, hogy te így fogadod! Legtöbb helyen én amúgy azt látom, hogy a szemhéj-, szemhéjfesték LY-vel. Nem készülök "tantó néninek" ;), csak nem tudom ki hogyan reagál az ilyen jellegű kritikára.
Amúgy azt látom, hogy mintha az epilátor meg a borotva jönne be a legtöbbünknek :)

zsuzso100 írta...

Én is epilátor-párti vagyok. Ha nem lustulok el, akkor a hónaljam is, de a lábamat mindig. Egyedül fazonnal megyek kozmetikushoz.
Előfordul, hogy a hónaljamhoz borotvát használok, persze mindig meg is bánom, de ugye a gyors és kényelmes, fájdalommentes megoldás és igen, megerősödik. Nem értem miért, de valóban jobban fáj után a gyantázás és a kozmetikus is egyből látja, hogy borotváltam.
Egyébként nekem sem tart olyan sokáig a lábamon, kb 30 perc lehet a két lábam. Nekem aksis van és örülök is neki és azon lámpa is van, ez megint egy nagyon pozitív gondolat volt, bár nem túl erős. Habár az ideális epiláló helyszín a tűző napsütés lenne, ott minden szőrszálat meglátsz.

virág írta...

Én egyszer használtam krémet a karomon, mire valami undorító seb jött ki rajta :S

Én gyantapárti vagyok, alig fáj, a kozmetikusom egy szuper jófej csaj...és amikor rendszeresen eljárok, látszik hogy ritkul, a lábamon van olyan hely ahonnan kb semmi nem nő...mondjuk lassan 10 éve gyantázom már :D
csak sajna nincs mindig időm elmenni, illetve ha van pasim, akkor nem engedhetem meg magamnak hogy kinőjön annyira amennyire gyantázáshoz kell :D
Náha magamnak is szoktam, karomon, lábon, fazon, simán.

Epilátor nekem a rém...régen aaannyira fájt...most Hollandiában sajna nincs mikróm, így nem tudok magamnak gyantázni... a hónaljam lazán leepilálom, de a lábam, folyton halogatom, fáj és rengeteg idő... de tényleg sima lesz utána...

borotva: igen, erősödik... nekem fazonon látszik h ha alacsony a fájdalomküszödöm mert fáradt vagyok, akkor egy bizonyos határ után leteszem gyantát/epilátort és borotvával fejezem be...a borotvás helyen sokkal hamarabb és sokkal szúrósabb szőr jön vissza :S

illetve ami nekem para, az az intim gyantának az a része, amit magamnak nem érek el gyantával, epilátor felérne egy kínzással, a koztemikusom nincs itt, marad borotva...
de komolyan, epilátorral ott hogy lehet leszedni? :D

3m3s3 írta...

suzie,
szerintem nem untattál senkit :)

a szőrtelenítő krémek tényleg brutálisak ... büdös, mire a szőrt szétmarná, viszi a bőröd is ... főleg intim szőrtelenítésre borzasztó :O

virág, a gyantát forró vízbe állítva is jól fel lehet melegíteni, de viszonlag olcsón kapható 'single' gyantamelegítő is (bár nem tudom, hogy ez Hollandiában is igaz-e).

epilátorral/gyantával hogy lehet intim területet szőrteleníteni? hm. lélegzetvisszafojtva és fogat összeszorítva :D
nekem már megy - még fáj, de jól viselem. lábon, karon, hónaljon (tényleg mókás szó) előbb mertem magamnak is alkalmazni ezeket a módszereket, így a lábamon már gyakorlatilag kopasz foltok alakultak ki - gyengült a szőr, viszont jó hosszúra megnő, ha lusta vagyok és hagyom, fura.
a hónaljamon is elfogadható így több, mint 10 év háborítatlan, borotválással meg nem szakított epilálás/gyantázás után, pedig igencsak balkáni típusú voltam ilyen szempontból :S

3m3s3 írta...

jah, és nekem a borotválás viselte meg legjobban a bőröm, attól lett a legtöbb szőrbenövésem, pöttyöm.

jah, és egyszer nyaralás előtt otthoni helyett kozmetikusnál történő hónaljgyantát választottam - na, az megviselt, bár az a kozmetikus hibája lehetett, mert rengetegszer visszament ugyanarra a területre. nekem 4 húzás hónaljanként, és kész.

a patronos gyantázásnak kozmetikusnál amúgy sem vagyok a híve, nem vagyok róla meggyőződve, hogy megfelelően fertőtlenítik két vendég között a több, felváltva használt gyantapatront ...

Sophie írta...

Én gyantázáson kívül minden mást próbáltam már és nekem pont hogy a borotválástól, és a krémes szőrtelenítéstől lett világosabb és vékonyabb a szőröm, amit nem értek, mert nem tartom logikusnak. Viszont nagyon gyakran kellett és ezért most epilálok, mostmár újra sötét és vastag szőröcskéim nőnek...nem tudom hogy működik a szervezetem de elég fura. Kérdésem viszont lenne így anblock mindenkihez aki tudna válaszolni. Nekem epilálás után pár nappal elkezd viszketni ahol a szőr nőni kezd. Ez normális?

Dóra írta...

Sokan írtátok, hogy nem akarjátok/meritek használni az epilátort a hónaljatokban. Én tavaly vettem meg életem első epilátorát, áldoztam rá nem kevés pénzt, hogy olyan készülékem legyen, amit tudok használni vízben is, zuhany vagy fürdés közben. Először persze a lábamnak estem neki, de mivel 6 féle fejet adnak a készülékhez, bevállaltam a kifejezetten érzékeny területre ajánlott kiegészítőt: mind a hónaljamnál, mind a bikinivonalban kevésbé volt fájdalmas, mint a lábszáramon, el sem hittem, hogy ilyen létezik :D Aztán kitapasztaltam, hogy a speciális fej apró mérete miatt elég lassú a folyamat, és elkezdtem a nagy fejjel szőrteleníteni immáron mindenütt. Tapasztalat: semmivel sem fájt jobban, mint amikor a kisebb fejet használtam. Tisztában vagyok vele, hogy mindenkinek más a fájdalomküszöbe, de szerintem legalább egyszer érdemes "bátornak" lenni :)

suzie írta...

Sophie: én nem tapasztaltam még ilyet, de nem hiszem, hogy ne lenne normális.

Dóra: ez a kis fej nagyon jól hangzik, talán én is bátrabb lennék azzal a bikinivonalon. Megírod, milyen készüléked van?:)

stenonis írta...

Arra nincs valakinek valami ötlete, hogy ne nőljön be szőr, és ne gyulladjanak be a szőrtüszők? Szerencsére csak a lábamon szokott, de egyáltalán nem függ a szőrtelenítési módszertől, egy pár éve az epilálástól és a borotválástól is brutálisan néz ki a lábam :S a cukorgyantára már gondoltam, de se kedvem, se pénzem kozmetikushoz járni...