2012. október 14., vasárnap

Alakformálás 6. - A konditeremben

Előző évben kezdtem rendszeresen járni konditerembe. Előtte csak női fitness termekbe jártam, (de miért?!) és azokban is csak órákra - mert többnyire nem is volt más. Drága barátnőmnek hála, aki elég hamar kihullott mellőlem - már ami az edzést illeti, vettem bérletet egy normál edzőterembe. Hát mit ne mondjak, össze-vissza edzettünk, amit akkor persze nem tudtam, sőt baromi keménynek éreztem magunkat haha. Visszagondolva viszont az összes létező hibát elkövettük, amit most rengeteg más embernél is kiszúrok már, főleg nőknél természetesen. Olyan szívesen szólnék ilyenkor, hogy így meg úgy sokkal többre menne, de hát kéretlen jó tanácsokat ugyebár jobb, ha nem osztogat az ember.

Persze én sem vagyok profi, tuti, hogy én is követek el még most is hibákat, de elég sok minden ragadt rám a témával kapcsolatban saját és mások tapasztalataiból.
Ha szeretnétek, akkor a következő alakformálós postban megírom, hogy én milyen gyakorlatokat csinálok, teszek fel kezdő edzéstervet, meg amit akartok. :)




1. Ne legyél Cardio Queen
A terembe járó nőknek egy jelentős része csak a kardió gépeket célozza meg, de azt olyan szinten, hogy mikor lemegyek, fut, 40 perc múlva tapos, és mikor további 40 perc múlva megyek haza, biciklizik. Senkinek, de még a versenyzőknek sincs szüksége napi több óra zsírégető edzésre. Egyszerre 45 perc bőven megfelelő, ha egyenletes pulzussal csinálod, intervall edzésnél pedig már 20-25 perc is elegendő. Utóbbi eléggé leterheli a szívet, úgyhogy ezzel óvatosan. 

2. Kardió után erőnléti edzés - felejtsd el
Tipikus hiba, hogy a kardió gépről mennek át az emberek a súlyzók felé. Ha már muszáj egyszerre lerendezni a kettőt, akkor szigorúan a kardió legyen az edzés végén. Az izmok edzéséhez ugyanis szükség van energiára, amit a kardióval elhasználsz, így nem fogsz úgy fejlődni, ahogy kellene.
(És 45 perc kardió az egyéb edzésed előtt nem bemelegítés, a bemelegítés maximum 10 perc.)

3. Ne félj súlyoktól
"Nem akarok súlyzóval dolgozni, mert vastag lesz a karom." Annak is hihetetlen erőfeszítéseket és plusz táplálékkiegészítőket kell alkalmazni, aki nőni akar, akkor gondolhatjátok, hogy néhány emeléstől nem terem hirtelen egy nagyobb darab férfi kar a kacsótok helyén. A nőket a súlyzós edzés formálja, feszesíti, tónusosabbá teszi. Ha csak fogyózol, akkor vékony leszel de plöttyedt, ha súlyzós edzéseket IS csinálsz, akkor vékony, feszes és formás. És különben is, a súlyzózás szexi.

4. Tudd, mit akarsz
Akik először mennek le, azok többnyire teljes fogalmatlanságban teszik ezt, de gyakran azok is, akik már járnak egy ideje. Fontos, hogy tudd, mit akarsz és arra milyen gépek, gyakorlatok jók. Erre kiválóan fel tudsz készülni egyedül is otthon, ajánlom a bodybuilding.com-ot, ahol videókkal illusztrálnak minden gyakorlatot, elmondják, mire van hatással és még azt is, hogy hogyan vedd a levegőt közben. Ne ragaszkodj a gépekhez, simán csinálj más gyakorlatokat is. Szerintem jobbak is a szabadon végzett gyaksik, de a gépek az elején segíthetnek a helyes testtartás megtanulásában.


5. Merj segítséget kérni
A lányok többsége eléggé meg van illetődve, legalábbis az első néhány alkalommal mindenképp, ha egy fújtató férfiállatokkal teli terembe kell lemennie. Velem is előfordult, hogy valami kellett volna, amit egyedül nem tudtam elintézni, de inkább hagytam, mintsem megkérjek valakit, hogy segítsen. Most már simán szólok a legközelebb állónak (persze nem amikor épp 80 kg-t tart a mellkasa felett, csak ha épp nem zavarom), hogy ugyan szedje már le nekem a 25 kg-s tárcsát az egyik gép tetejéről, mert valami tuskó rajta hagyta. Ne aggódjatok, szívesen segítenek, már csak azért is, mert ritka a nők látványa a súlyzók közelében, pedig szeretik ám a pasik az ilyet.
Ha nem vagytok biztosak benne, hogy hogyan kell valamit helyesen használni, akkor is bátran menjetek oda valakihez, jobb esetben egy edzőhöz, hogy mondja el, mutassa meg.

6. Fogd vissza magad...
... a parfümmel, sminkkel és mindennel, ami nem edzéshez való. Az erős parfüm kifejezetten zavaró tud lenni mások számára. Van pár csaj ott, ahova járok, akik vagy 15 fújást magukra tolnak edzés előtt... hát köszi szépen, baromi jól esik szagolni. NOT. A smink gondolom egyértelmű, hogy nem kéne. A szemen még annyira nem gáz, ha valami okból kifolyólag rajta maradna, de az arcodról mindenképp mosd le, egyrészt nem is tesz jót ha izzadsz, és közben a bőrödön van az alapozó, és azt hiszem nem kell ecsetelni, hogy hogyan fog kinézni utána. 


+1 nem hiszem, hogy sok hímnemű olvasna, de kérlek lányok mondjátok el minden konditerembe járó férfi ismerősötöknek, hogy vegyenek fel egy edzőcipőt, mert a papucsban, mezítláb edző emberek látványa gyomorforgató élmény.

5 megjegyzés:

doo-doo írta...

Én is járok kondizni, mondjuk nem kifejezetten az én világom, nekem hamar unalmassá válik sajnos, máshoz szoktam. :)
Ha kell, természetesen én is segítséget kérek, ez számomra természetes (pl. ha nem érek el vagy nem bírok el valamit). Egyébként őszintén szólva baromira nem érdekel, hogy ki mit csinál mellettem a teremben, én ott magammal és az edzésemmel vagyok elfoglalva. :)
Hajrá lányok, ne féljetek a súlyzóktól!

A. írta...

Én képtelen voltam megszokni mind az órákat,mind a kondit,egyszerűen egyedül szeretek sportolni.Fél évig jártam otthon,aztán elköltöztem és abbamaradt a dolog.
Azóta szereztem itthonra kis kézisúlyzókat meg fitball-t és így is látszik az eredmény,jól is érzem magam,a saját tempómban a saját zenémre csinálhatom,szóval megy..
Persze folyamatosan kutakodom újabb gyakorlatok után meg igyekszem kiküszöbölni a tipikus hibákat,de ez sem igényel túl sok erőfeszítést.
Kardio edzést meg gépek nélkül is remekül lehet végezni.

Anneke írta...

Én pár hete járok, de nagyon megszerettem. Nem fogom fel szenvedésnek hála istennek és szerencsére csak 1-2 tapló egyed szokott megfordulni, máskülönben mindenki nagyon kedves.
Azt gondoltam, hogy a kondigépezést jobban fogom utálni mint a kardiót, de pont fordítva. Élvezem az egészet csinálni. Plusz van mikor a barátnőm jön velem, van mikor a párom.
A papucsról meg az a véleményem, hogy nem oda való és akármennyire hiszik hogy biztonságos, nem az, mert bármi előfordulhat.

timeapepper írta...

Már évek óta járok kondizni és ha vannak is kisebb-nagyobb megszakítások, a testünk "emlékszik" és az évek múltán meghálálja az eröfeszítéseket! A kondit kombinálom a szabadban levö futással, s így egyik sem lesz unalmas. Azt vettem észre, hogy a testnek néha szüksége van vmi újfajta mozgásra, kell a változatosság. Személy szerint nekem a sport ma az egyetlen hely és mód, hogy "egyedül" legyek.

Sunny írta...

Én már egy ideje szeretnék elmenni konditerembe, igazából az tart vissza, hogy ugyan utána tudok nézni a gyakorlatoknak, de félek tőle, hogy a a gyakorlatban elrontanám őket pl mert kicsit máshogy tartom valamelyik testrészemet v hasonló...és tartok tőle, hogy lesérülök, vagy az eredmény nem lesz az igazi.
Ettől függetlenül nagyon örülnék kezdő edzéstervnek, hátha rászánom magam valamikor :)