2010. szeptember 14., kedd

Többfunkciós sminktermékek

Szeretem nem rendeltetésszerűen használni az egyes sminktermékeket. Nem tartom magam nagyon kreatív embernek, de ilyenkor kicsit annak érezhetem magam, ami jó érzéssel tölt el. :) Megpróbáltam összeszedni az összes sminkterméket, amivel mást is szoktam kezdeni, mint amire elvileg hivatottak. Egyáltalán nem kell itt bonyolult dolgokra gondolni, mégis úgy gondolom, talán nem mindenkinek jutottak még eszébe, így hasznos lehet megosztani. Emellett pedig én is szívesen várom tőletek az ötleteket új lehetőségek kipróbálására!


Ha kíváncsi vagy, mire használhatod a fiókodban lapuló sminktermékeket azon kívül, amire hivatottak, katt a továbbra!




1. Pirosító

Tökéletes szemhéjpúder lehet belőle. Nekem például van egy NYX pirosítóm Cocoa színben, amiről már a megérkezésekor írtam, hogy túl sötét nekem. Az arcomra valóban, viszont a szememre nyugodt szívvel használom. Már mutattam is nektek korábban egy sminket, ahol a külső V-be és a mélyítővonalba ez a szín került - és nagyon jól meg is állta ott a helyét!

2. Szemhéjpúder

Azt hiszem, a szemhéjpúderek felhasználási lehetőségeinek tárháza kifogyhatatlan.

Ahogy a pirosítóból lehet szemhéjpúder, úgy a szemhéjpúderből is lehet pirosító! Nem muszáj több ezer forintot kiadnod egy új árnyalatra az arcodra, ha van hasonló színű szemhéjpúdered, vagy esetleg olyan színeid, amikből keverni tudsz egy megfelelőt pirosítónak.

A világos, fehéres, bézses és rózsaszínes, erőteljesen csillámló/fénylő szemhéjpúdereket kiválóan lehet használni highlighternek, vagyis kiemelőnek az arccsontra, felső ajak közepére, orra vagy bárhova, máshova, ahova highlightert használnál.

Könnyen színezhetjük rúzs helyett a szánkat is egy ilyen sminktermékkel. Vigyünk fel a szánkra bőrtónusú rúzst (vagy akár színest is, attól függően, milyen hatásra hajtunk), ajakbalzsamot vagy vékonyan vazelint, hogy tapadós felületet képezzünk a szemhéjpúder számára. Erre is láthattatok már példát a blogban, nem is olyan régen.

Átlátszó szájfényhez keverve színes szájfényt is készíthetünk belőle. Laza por állagú szemhéjpúdernél vagy pigmentnél könnyebb a dolgunk, préselt állagúnál picit óvatosan le kell kapargatnunk a felületet, és a tiszta kézfejünkön vagy egy kis tégelyben összekeverhetjük őket.

Ez elég népszerű, de azért megemlítem, hogy szemhéjpúdert használhatunk szemkihúzóként is. Vannak külön erre készült termékek is, amik ígéretük szerint tussá alakítják a szemhéjpúdereket, de igazából teljesen jó, ha enyhén bevizezed az ecsetedet, és úgy veszel fel a festékből.

A szemöldökünkhöz sem kell feltétlenül külön szemöldökre piacra dobott színezőt vásárolnunk. Keressünk egy mindenképpen matt színt, ami néhány árnyalattal világosabb a szemöldökünknél, és ferde ecset segítségével vigyük fel. Szemöldökceruzával együtt nagyon jól kiegészítik egymást, a por állagú termék tartósítja is a ceruzát.

3. Krémes/zselés szemhéjtus

Kiválóan használható színes alapként a szemhéjporok színének intenzívebbé tételéhez, vagy teljesen új árnyalatokká varázslásához.

Láttam már szemöldökkihúzóként is használva, amit én nem próbáltam, mivel egyelőre csak fekete színben rendelkezem ilyennel, de akinek van a szemöldökéhez passzoló árnyalatban, annak megérhet egy próbát.

4. Rúzs

Rúzsból kiváló krémes arcpirosítót varázsolhatunk az arcunkra. picit megdörzsölhetjük az ujjbegyünkkel a rúzs felületét, vagy magát a rúzst ütögessük finoman az arcunkhoz, és utána az ujjunkkal dolgozzuk el.


Nekem ennyi jutott eszembe egyelőre, ami annak ellenére, hogy - számomra - soknak tűnik, minden bizonnyal a lehetőségek töredékét mutatja csak be!


Ti is szoktatok nem rendeltetésszerűen használni sminktermékeket? Mit és hogyan?

Nincsenek megjegyzések: